Designguide og logo

Designguiden omhandler Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeris visuelle identitet og giver retningslinjer for brug af logo, farver, skrifttyper, ikoner og design på mange af de kontaktpunkter, ministeriet benytter. Hver institution har en primærfarve og ministeriet har en samlet farvepalette. Sammen med designet udgør designet et samlende visuel identitet på tværs af ministeriets institutioner.  

Designguiden

Designguiden har fem hovedkapitler:

1. Grundelementer 
    - om logo, skrifttyper, farver, design, ikoner og billedbrug

2. Papirlinje og identifikation 
    - om brevpapir, visitkort, email og ID-kort   

3. Tryk og print 
    - om publikationer, faktaark og annoncer

4. Skilte og mærkning
    - om skiltning, køretøjer, jagttegn, tilladelse og beklædning  

5. Konferencekit
    - om roll-ups, flag, bordskilte og konferencemapper

Gå til designguiden 

Logo

Logoversioner ligger inddelt efter institutioner og er udarbejdet i forskellige formater, farvevarianter og sprog: dansk, engelsk og tysk. 

Specielle kvadratiske logoer er til sociale medier, jobannoncer, etc.

Gå til logoer

Ikoner 

Ikoner er designet med en enkel streg og med afrundede hjørner, der har referencer til kongekronen fra ministeriets logo.

Her er et ikon-eksempel er fra Danmarks Havstrategi II, 2019.